Filozófiám:

    • Nincs hülye gyerek. Sokszor a tanár nem magyaráz jól, vagy csak nincs rá ideje, hogy a gyereked problémájával egyénileg foglalkozzon. Mindkét esetre megoldás lehet egy megfelelő magántanár.

 

    • Ha a gyereked nem szereti a matekot, attól még lehet motiválni, fel lehet kelteni az érdeklődését. Sok esetben az a probléma, hogy rengeteg kudarc érte korábban, és nem hiszi el magáról, hogy lehet jó is matekból. Ezért nagyon fontosnak tartom, hogy minél több sikerélményt szerezzen közös óráinkon.

 

  • Ebből adódik, hogy a fokozatosság híve vagyok. Könnyű feladatokkal kezdve, majd szép lassan nehezítve rájön, hogy megy neki a matek! Ennek köszönhetően jobban fog bízni magában, ami későbbi élete során is hasznára válik.

Történetem:

Alsóban a számítógépek érdekeltek leginkább, és azon kívül, hogy jó voltam matekból, csak azért jártam matek szakkörre, mert minden második alkalommal az iskolai C64-es gépeket lehetett bütykölni. Aztán ötödikben a matek tagozaton lett egy szuper matektanárom, Péter bácsi, aki humorával és egyéni stílusával nagyon megfogott. Például jutalomként fekete pontot osztogatott (5 db volt egy ötös), és szándékosan ferdén vette fel a koordinátarendszert. Ha pedig egy fiú és egy lány együtt hiányzott, egyből elkezdett kombinálni. Ez az időszak nagyon sok önbizalmat és sikerélményt adott a matek terén is.

Aztán a középiskolában ez sajnos megváltozott. Az ország akkori 7. legjobb gimijébe jártam, szintén matek tagozatra. Bár a legjobbak között vettek fel, mégsem sikerült beilleszkednem az osztályközösségbe, mert más voltam, mint a többiek. A matektanárnőm pedig hiába volt nagy tudású. Katonás, néha megalázó stílusával sok diáknak elvette kedvét a matematikától. Bizonyos mértékben nekem is. Ez volt életem talán legnehezebb időszaka, és ennek köszönhetően egyaránt tudom, milyen érzés legjobb, és milyen érzés legrosszabb tanulónak lenni.

Végül mégis beiratkoztam matematika BSc-re, és az egyetemen több barátom is lett. Tanulás mellett tartottam néha tanfolyamokat, és rájöttem, hogy szeretek tanítani. Az egyetem első három félévében a matematikusokkal együtt, emelt szinten vettem fel a tárgyakat, utána tanári szakirányon, majd tanár mesterszakon folytattam a tanulmányaimat. Igyekeztem a legjobb szakemberektől tanulni, mint például Gerőcs László, Pósa Lajos vagy Dobos Sándor. Tanítási gyakorlatomat jelenleg a zuglói Németh László Gimnáziumban végzem.

Nős vagyok, feleségem biofizikus. Van egy nagyon aranyos kisfiam. Azt még nem tudom, hogy a matek vagy fizika kedvenc tárgya lesz-e az iskolában, de a lámpák már nagyon érdeklik.

A magántanítást 2011-ben kezdtem, és felső tagozatos diáktól kisgyerekes anyukáig nagyon sokféle tanítványom volt. Nyaranta matek pótvizsgára készítek fel, év közben pedig korrepetálok, ill. felvételi vizsgára készülünk a tanítványaimmal. Specialitásom az online oktatás, amit akkor is megengedhetsz magadnak, ha egyébként nehezen tudnád megoldani, hogy a gyereked eljusson az órára. Angol nyelven is tanítok matekot, így külföldi egyetemek felvételijére is vállalok felkészítést (pl. SAT, ACT, A-levels, STEP). Versenyre még nem készítettem fel, de azt is szívesen vállalok, megbeszélés alapján.